- Cours (CM) 8h
- Cours intégrés (CI) -
- Travaux dirigés (TD) 8h
- Travaux pratiques (TP) -
- Travail étudiant (TE) -
Langue de l'enseignement : Anglais
Enseignement proposé en : hybride
Description du contenu de l'enseignement
The aim of this course is to raise students’ awareness and understanding of EM Strasbourg 3 core values :« diversity », « ethics » and « sustainable development », to allow students to reflect on and analyze a social issue chosen among these 3 values, using a press review with both written and audiovisual media inserts to justify their analysis. 16 hours, 8 hours course including 4 hours e-learning and 8 hours tutorial
Compétences à acquérir
Upon completion of this course, students should be able to :
- (level 4) Analyze written and audiovisual materials
- (level 5) Develop their critical and analytical mind
- (level 3) Produce a group verbal presentation
- (level 1) Describe Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”
- (level 2) Explain Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”
- (level 4) Analyze written and audiovisual materials
- (level 5) Develop their critical and analytical mind
- (level 3) Produce a group verbal presentation
- (level 1) Describe Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”
- (level 2) Explain Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”
Bibliographie, lectures recommandées
Main reading material :
• Benoit, Jacques, and Luc Boyer, Pédagogie de l’éthique: le coeur du développement durable est le ‘développement durable’ du coeur, Questions de société (Colombelles), ISSN 1777-439X, 1 vols. (Colombelles, France: EMS, 2005)
• Campbell, Robert, and Alan Kitson, The ethical organisation, 1 vols. (Basingstoke, Royaume-Uni: Palgrave Macmillan, 1996) • Charaudeau Patrick. Les médias et l'information. Collection : Médias-Recherches. Editeur : De Boeck, 2011
• Coullet-Demaizière, Corinne, Au-delà de l’écologie: développement durable, 1 vols. (La Plaine Saint-Denis, France: AFNOR, 2010)
• Mansouri, Fethi, and Michele Lobo, Migration, citizenship, and intercultural relations: looking through the lens of social inclusion, Studies in migration and diaspora, 1 vols. (Farnham, Angleterre, Etats-Unis, 2011)
• Sacriste, Valérie, Communication et médias: sociologie de l’espace médiatique, LMD collection, ISSN 1773-4983Enseignement supérieur (Paris. 1995), ISSN 1269-7036, 1 vols. (Vanves, France: Foucher, 2007) • Svara J. - The Ethics Primer for Public Administrators in Government and Nonprofit Organizations - Jones & Bartlett Learning - 2007
• Benoit, Jacques, and Luc Boyer, Pédagogie de l’éthique: le coeur du développement durable est le ‘développement durable’ du coeur, Questions de société (Colombelles), ISSN 1777-439X, 1 vols. (Colombelles, France: EMS, 2005)
• Campbell, Robert, and Alan Kitson, The ethical organisation, 1 vols. (Basingstoke, Royaume-Uni: Palgrave Macmillan, 1996) • Charaudeau Patrick. Les médias et l'information. Collection : Médias-Recherches. Editeur : De Boeck, 2011
• Coullet-Demaizière, Corinne, Au-delà de l’écologie: développement durable, 1 vols. (La Plaine Saint-Denis, France: AFNOR, 2010)
• Mansouri, Fethi, and Michele Lobo, Migration, citizenship, and intercultural relations: looking through the lens of social inclusion, Studies in migration and diaspora, 1 vols. (Farnham, Angleterre, Etats-Unis, 2011)
• Sacriste, Valérie, Communication et médias: sociologie de l’espace médiatique, LMD collection, ISSN 1773-4983Enseignement supérieur (Paris. 1995), ISSN 1269-7036, 1 vols. (Vanves, France: Foucher, 2007) • Svara J. - The Ethics Primer for Public Administrators in Government and Nonprofit Organizations - Jones & Bartlett Learning - 2007
Contact
EM Strasbourg
61, avenue de la Forêt Noire67085 STRASBOURG CEDEX
0368858000
Responsable
Jean Thierry Daumont